Aktualnie jesteś w: Telefon -> Pomoc
Pomoc

Jak działa usługa telefonu?

Nasza oferta to połączenie usługi PREPAID z pakietem darmowych minut. W abonamencie dostają Państwo co miesiąc określoną ilość bezpłatnych połączeń, które można wykorzystać TYLKO na telefony stacjonarne. By dodzwonić się na komórkę, za granicę czy też kontynuować dzwonienie po wyczerpaniu darmowych minut, trzeba wcześniej doładować konto prepaid, z którego środki będą ściągane przy każdym połączeniu, aż do ich wyczerpania. Kwota, jak i częstość doładowania jest dowolna, a wpłacone pieniądze, w przeciwieństwie do darmowych minut, przechodzą na kolejny miesiąc.

Instalacja wygląda nieco inaczej, niż w przypadku standardowego telefonu. Sam aparat telefoniczny zostaje ten sam, o ile spełnia podstawowe wymagania, a wpięty zostanie nie do gniazdka telefonicznego, a do specjalnego urządzenia, zwanego bramką telefoniczną. Zostaje ono wypożyczone na czas trwania umowy, a po jej wygaśnięciu musi zostać zwrócone. Bramka wymaga połączenia do istniejącego już kabla "internetowego", bo właśnie tą drogą rozmowa wędruje do centrali telefonicznej. Opisany sposób połączenia powoduje, że telefon trzeba przenieść w pobliże komputera i bez przeróbek instalacji telefonicznej ciężko będzie zostawić telefon w starym miejscu w mieszkaniu, z tego samego powodu do urządzenia będzie podpięty również komputer.


Na czym polega aktywacja telefonu?

W skład aktywacji wchodzą: wygenerowanie nowego, lub przeniesienie starego numeru od operatora, konfiguracja bramki telefonicznej, stworzenie konta bilingowego, oraz podpięcie usługi telefonu do istniejącego profilu internetowego. Skonfigurowane urządzenie dowozi do Państwa nasz technik i instaluje je w lokalu. Po wykonaniu testowej rozmowy daje do podpisania protokół aktywacji.

Przy przeniesieniu numeru warto mieć świadomość, że zainstalowanie bramki telefonicznej przez naszego instalatora nie jest jednoznaczne z uruchomieniem usługi. Chociaż będą działać połączenia wychodzące, to przychodzące zostaną uruchomione dopiero wtedy, gdy Telekomunikacja przekieruje numer telefonu na nasz numer routingowy. Dzieje się to najczęściej w przeciągu pierwszego dnia po terminie rozwiązania umowy, z zastrzeżeniem, że jest to dzień pracujący. Zatem na naszą usługę należy się przełączyć dopiero wtedy, gdy przestanie działać telefon podłączony do gniazdka.


Dlaczego nie można skorzystać z istniejącego gniazdka telefonicznego?

Skorzystanie z infrastruktury Telekomunikacji Polskiej wymaga podpisywania dodatkowych umów międzyoperatorskich i dodatkowe koszty z tym związane. Mogą sobie na to pozwolić jedynie duzi ogólnopolscy operatorzy.

Bramka telefoniczna, która spełnia rolę gniazdka telefonicznego, ma jedną ciekawą cechę - można ją zabrać w dowolne miejsce na świecie, podłączyć do internetu i korzystać z telefonu stacjonarnego gdziekolwiek się znajdziemy.


Jak wygląda procedura przeniesienia numeru?

Jeśli zdecydują się Państwo na przeniesienie numeru, który obecnie jest w posiadaniu Telekomunikacji Polskiej, pierwszym krokiem powinna być wizyta w naszym Biurze Obsługi Klienta, w celu pobrania oświadczenia o chęci przeniesienia numeru, oraz zaświadczenia o możliwości przeniesienia numeru do firmy Euronet. Wtedy też zostaje podpisana umowa o korzystanie z abonamentu telefonicznego. Otrzymane dokumenty (bez umowy) udają składają Państwo wraz z wypowiedzeniem do najbliższego punktu obsługi klienta TP. Telekomunikacja Polska informuje nas o terminie przekazania numeru (zazwyczaj to koniec miesiąca), a parę dni przed wejściem w życie rozwiązania, kontaktuje się z Państwem nasz pracownik w celu ustalenia terminu instalacji urządzenia.

Inaczej wygląda przeniesienie numeru, który pierwotnie należał do TP, jednak później został przeniesiony do innego operatora. Pierwszą czynnością będzie skuteczne dostarczenie do operatora rozwiązania umowy, najlepiej z zastrzeżeniem, by operator poinformował o dniu rozwiązania. Informację tę proszę przekazać do naszego Biura Obsługi Klienta, my natomiast sami skontaktujemy się z TP w celu uzgodnienia terminu przeniesienia numeru jeszcze przed terminem rozwiązania umowy z poprzednim operatorem. Informacja o terminie rozwiązaniu umowy i oddaniu numeru Telekomunikacji musi trafić do nas nie później, niż dwa tygodnie przed jego oddaniem. Parę dni przed rozwiązaniem skontaktuje się z Państwem nasz pracownik, by ustalić umówić się na instalację.


Jaki telefon jest wymagany?

Wymagany jest telefon z polską homologacją i wybieraniem tonowym. Aparaty, w których numery wykręca się tarczą (wybieranie pulsowe) się nie nadają.


Gdzie mogę obejrzeć listę wykonanych połączeń?

Lista połączeń wychodzących dostępna jest w Panelu Bilingowym.


Czy jest usługa identyfikacji dzwoniącego?

Usługa identyfikacji dzwoniącego jest bezpłatna i włączona domyślnie dla każdego numeru telefonu. Żeby z niej skorzystać, wystarczy mieć aparat telefoniczny obsługujący tą funkcję. Warto wiedzieć, że standardów identyfikacji dzwoniącego jest kilka i różni producenci wspierają różne standardy, więc gdy zdarzy się, że na Państwa telefonie numer nie będzie pokazywany, proszę o zgłoszenie tego problemu. Nasz technik przekonfiguruje bramkę telefoniczną na inny standard prezentacji.


Czy można zastrzec numer?

Blokada prezentacji numeru (CLR) może być włączona z Panelu Bilingowego, lub za pomocą klawiatury telefonu. Ten drugi sposób opisany jest w dokumencie Usługi dostępne dla abonenta, znajdującego się w dziale Dokumenty.


Do jakich usług dodatkowych mam dostęp?

Szczegółowy spis i opis usług dodatkowych zawarty jest w tej instrukcji.


Jak uruchomić pocztę głosową?

Poczta głosowa została uruchomiona każdemu, kto podał maila podpisując umowę na telefon, lub mail był podany już wcześniej. Hasłem do skrzynki przy dzwonieniu z obcego aparatu jest hasło do logowania z protokołu aktywacji. Jeśli adres email nie był podany, włączenie usługi odbywa się na życzenie, po uzupełnieniu brakujących danych.

Dokładny opis usługi i numery telefonów poczty głosowej są zawarte w dokumencie Usługi dostępne dla abonenta.


Jak się zalogować do Panelu Bilingowego?

Login, hasło, oraz adres strony do logowania podane są w ostatnim punkcie protokołu aktywacji. W większości przypadków loginem jest numer telefonu, a hasłem PIN z umowy na internet.


Jak doładować konto telefoniczne?

Na dzień dzisiejszy telefon doładować można albo wpłacając w biurze, albo przelewając pieniądze na konto służące do opłat za internet. Ponieważ droga bankowa może być długa, najlepiej powiadomić nas mailowo, lub telefonicznie o wysokości dokonanej wpłaty.


Skąd mam wiedzieć kiedy kończą się środki, lub darmowe minuty?

Gdy jedne lub drugie środki będą bliskie wyczerpania, centrala poinformuje o tym po wykręceniu numeru, jeszcze przed połączeniem. Ta sama informacja, ale w postaci elektronicznej, dostępna jest w Panelu Bilingowym.


Jak sprawdzić koszt rozmowy z danym numerem?

Dokładny cennik, z wyszczególnieniem kraju, telefonii stacjonarnej i komórkowej (z rozróżnieniem operatorów) jest dostępny na stronie w dziale Dokumenty. Nie zawsze jednak wiadomo, czy zagraniczny numer jest stacjonarny, czy komórkowy, a jeśli komórkowy, to do jakiego operatora należy. W takim przypadku przydatna będzie opcja Kalkulator w Panelu Bilingowym. Można wpisać w niej numer, który zostanie sprawdzony i zostaną Państwo poinformowani o operatorze i koszcie minuty rozmowy.


Jak usługa jest fakturowana?

Usługa telefonu i internetu zawarte są na jednej fakturze, jednak jako oddzielne pozycje. Dzięki temu internet będzie można odliczyć od podatku. Doładowania konta są fakturowane osobno w dniu wpłaty.

© Copyright 2010 EURONET INTERNET PROVIDER. All right Reserved
Realizacja: ddsoft
  Regionalny Program Operacyjny Narodowa Strategia Spójności Komisja Europejska