Aktualnie jesteś w: Telewizja -> Pomoc
Pomoc

Jakie wymagania musi spełniać telewizor?

Użyczone urządzenie dostępowe ma wyjście HDMI i SCART (popularne eurozłącze). Jeśli telewizor posiada któreś z tych gniazd, da się na nim oglądać telewizję cyfrową. Najlepszą jakość da się jednak uzyskać jedynie na płaskich telewizorach podłączonym kablem HDMI. W przypadku HDMI telewizor musi spełniać jeden ze standardów ochrony przed kopiowaniem: Rovi 7.01, CGMS-A, HDCP v1.2



Czy można podłączyć telewizję do kilku odbiorników TV w mieszkaniu?

Owszem. Usługa Dodatkowy odbiornik, zwana też potocznie multirooming, polega na doprowadzeniu oddzielnego kabla do kolejnego odbiornika telewizyjnego. Aktywacja kolejnego odbiornika to 50 zł, miesięczna opłata to 10 zł za każde dodatkowe urządzenie. Więcej szczegółów w dziale Oferta.



Jak aktywować dodatkowe profile?

Panel klienta umożliwia założenie kilku profili, np dla każdego z domowników. Profil taki może mieć inną kolejność kanałów i inne ustawienia. By założyć dodatkowy profil należy wejść w Menu->Ustawienia->Dodaj użytkownika i wpisać nową nazwę. By można było przełączyć się między profilami należy zadzwonić do Biura Obsługi Klienta, z prośbą o wyłączenie autologowania na domyślnego użytkownika.



Czy można oglądać program w innej wersji językowej?

Owszem, ale to zależy, czy sygnał z satelity tą wersję zawiera. Jeśli tak, można się na nią przełączyć pilotem przez wciśnięcie żółtego klawisza i wybranie żądanej wersji. Lista programów, które nadają w innej wersji językowej, jest dostępna w dziale Dokumenty w Wykazie programów telewizji cyfrowej



Jak korzystać z kontroli rodzicielskiej?

Ograniczenie oglądania programów jest możliwe na dwa sposoby.
1. Ograniczyć można dany program w całości, wchodząc w Menu->Ustawienia->Kontrola rodzicielska, podając PIN (domyślnie: 1234) i wybierając Lista kanałów. Tam można zaznaczać, które kanały zostają zablokowane w całości. Odblokować można je wpisując kod PIN.
2. Ograniczyć każdy kanał, jeśli nadaje audycję przeznaczoną dla widzów dorosłych, lub ponad danego wieku. By ustawić ten tryb wchodzimy w Menu->Ustawienia->Kontrola rodzicielska, podajemy PIN (domyślnie: 1234) i wybieramy Ocena użytkowników. Tam wpisujemy wiek, ponad który nadawany program będzie blokowany. Kanał można odblokować wpisując kod PIN. UWAGA! Ten tryb kontroli rodzicielskiej zadziała jedynie wtedy, gdy aktywne jest EPG. Jeśli dany kanał nie ma aktywnego przewodnika po programach, informacja o wieku nie jest przesyłana i program nie zostanie zablokowany.



Brak na liście nowo dodanych programów

Lista programów jest odświeżana okresowo. Można wymusić jej aktualizację poprzez ponowne uruchomienie dekodera (opcja Ustawienia->Ponowne uruchomienie, lub wyłączenie na chwilę z prądu).



Czy istnieje instrukcja obsługi?

Instrukcja w formacie PDF jest do ściągnięcia w dziale Telewizja->Dokumenty



Czynności do wykonania w sytuacji gdy nie działa telewizja

1. Sprawdź, czy wszystkie kable są poprawnie podłączone czy nie są uszkodzone i czy nie wysunęły się z gniazda.
2. Sprawdź, czy telewizor jest ustawiony na wyświetlanie sygnału z odpowiedniego gniazda.
3. Wyłącz dekoder z prądu i podłącz ponownie.
4. Sprawdź baterie w pilocie (po wciśnięciu przycisku na pilocie lampka na dekoderze powinna mignąć).
Jeśli żadna z czynności nie przyniosła skutku skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.



Gdzie znajdę EPG

Do EPG możemy dostać się poprzez przycisk Menu na pilocię, lub sposób szybszy poprzez wciśnięcie niebieskiego guzika na pilocie w trybie oglądania programu.



Gdzie zmienię rozdzielczość?

Aby zmienić rozdzielczość obrazu klikamy przycisk Menu na pilocie, przechodzimy do ikonki zarządzania (ostatnia ikonka w menu) i klikamy ok. Pojawią się kolejne opcję: tym razem wchodzimy w Ustawienia i dolną strzałką przechodzimy do Ustawień TV szukana opcja znajduję się pod nazwą "Proporcję ekranu".



Jak zmienić domyślny język menu?

Aby zmienić domyśłny język menu klikamy przycisk Menu na pilocie, przechodzimy do ikonki zarządzania (ostatnia ikonka w menu) i klikamy ok. Pojawią się kolejne opcję: tym razem wchodzimy w Ustawienia i dolną strzałką przechodzimy do Ustawień TV szukana opcja znajduję się pod nazwą "Język menu / Menu language".



Jak włączyć lub wyłączyć napisy?

Aby zmienić domyśłny język menu klikamy przycisk Menu na pilocie, przechodzimy do ikonki zarządzania (ostatnia ikonka w menu) i klikamy ok. Pojawią się kolejne opcję: tym razem wchodzimy w Ustawienia i dolną strzałką przechodzimy do Ustawień TV szukana opcja znajduję się pod nazwą "Napisy". Szybszym sposobem jest wciśnięcie żółtego przycisku na pilocie.


Jak wykonać twardy reset dekodera?

Należy odłączyć dekoder z sieci na 5 minut, a następnie znów podłączyć go do sieci elektrycznej.



© Copyright 2010 EURONET INTERNET PROVIDER. All right Reserved
Realizacja: ddsoft
  Regionalny Program Operacyjny Narodowa Strategia Spójności Komisja Europejska